poniedziałek, 20 czerwca 2011

Tarta ze szpinakiem

Kupiłam, nareszcie kupiłam! Blaszkę do tarty :D Jestem przeszczęśliwa z tego powodu. I od razu stworzyłam tartę ze szpinakiem i 3 rodzajami sera. Pycha!

Ciasto:
  • 1,5 - 2 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • 150 g masła
  • 1 łyżka zimnej wody
  • szczypta soli
Mąkę łączymy z masłem, nie zagniatamy na gładko, tylko chcemy, aby powstały grudki. Przecieramy je palcami - etap ten się kończy, gdy ciasto wygląda mniej więcej jak piasek, taki grubszy piasek ;) Dodajemy jajka, solimy. Zagniatamy. Dodajemy łyżkę wody i ugniatamy dalej. Gdyby ciasto było za rzadkie dodajemy mąkę.  Formujemy kulę i wrzucamy ją w woreczku na godzinę do lodówki.
Po godzinie wałkujemy, układamy w formie (u mnie 30 cm), nakłuwamy, wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 15-20 minut.

Farsz:
  • 2 woreczki mrożonego szpinaku (2x450g)
  • kostka sera feta
  • ser żółty
  • mozarella
  • czosnek
  • cebula
Roztapiamy szpinak na patelni. Trzeba go całkowicie odparować - trwa to trochę, ale nie potrzebujemy wody w cieście. W międzyczasie kroimy cebulę w kostkę i podsmażamy na maśle. Po wyparowaniu całej wody ze szpinaku dodajemy 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę i podsmażoną cebulkę. Mieszamy, nie zdejmujemy z małego ognia. Połowę sera feta kroimy w drobną kostkę i dodajemy do szpinaku. Mieszamy dokładnie, ja go trochę miażdżyłam łyżką, żeby się ładnie połączył. Na koniec dodajemy garść startej mozarelli (kupiłam w kawałku - w sumie to chyba się nazywałam pizzarella, ale w smaku podobna, różnica - nie pływa w zalewie i daje się zetrzeć). Czekamy aż ser się rozpuści i farsz jest gotowy :)

Wyjmujemy ciasto z piekarnika. Wykładamy masę szpinakową. Pozostałą część fety pokroiłam w większą kostkę i posypałam farsz po wierzchu. Posypałam całość garścią pizzarelli i dwiema garściami sera żółtego. Wszystko włożyłam do piekarnika na ok. 30 minut  w 150 stopniach - ser powinien nam się ładnie rozpuścić.

Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. ale bym pojadla takiej pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, jak ja kupiłam swoją pierwszą formę do tarty to już w drodze do domu przebierałam nogami szybciej żeby ją wypróbować :D Pyszna! Tarta szpinakowa to pyszny klasyk...

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się niezmiernie :) moja pierwsza tarta, a znikła w mgnieniu oka

    OdpowiedzUsuń
  4. Tarta pyszna :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...