piątek, 24 czerwca 2011

Grill party - pieczywo czosnkowe i karkówka

Niestety mój pierwszy i ostatni grill w tym roku. Zdecydowanie nie chce mi się jechać do Szwajcarii - tam szanse na grilla spadają do zera. A to takie miłe. Moja działka zrobiła się bardzo kusząca jakoś...

Jak wiadomo - nie ma grilla bez kiełbaski i  kaszanki, zwłaszcza jak zapowiadają się faceci. Ja z Mamą uwielbiamy pieczywo czosnkowe:
  • długa bułka
  • masło
  • czosnek
  • zioła prowansalskie
  • ser
Bułkę pokroić, czosnek obrać i wycisnąć przez praskę, wymieszać z masłem i ziołami. Bułki posmarować, na wierzch położyć pół plasterka sera. Grillować aż ser się rozpuści, a bułeczka będzie chrupka :)

No i oczywiście skoro grill to i karkóweczka :)
  • karkówka
  • marynata staropolska
  • ocet winny
  • olej
  • czosnek
Mięso pokroić na kotlety, rozbić. Marynatę wymieszać z olejem i kilkoma kroplami octu winnego. Dodaj przeprasowany czosnek. Mięso dokładnie obtoczyć w takiej mieszance. Zostawić na noc w lodówce. Grillować - hm... aż będzie dobre :D Karkówka jest gotowa dość szybko i raczej nie można jej przetrzymać, bo twardnieje - najlepiej jest przetestować, gdy wydaje nam się, że już :)

Oczywiście polecam także bruschetty z serem oraz grillowane warzywa - każdy robi, co lubi.

1 komentarz:

  1. Z checia bym sie wprosila na takie smaczne grillowe jedzonko:-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...