poniedziałek, 13 czerwca 2011

Frittaty ze szparagami

Jakie to dobre! Kolorowe, piękne. Znalazłam jakiś czas temu przepis na lepszysmak.wordpress.com i tak sobie patrzyłam, patrzyłam i napatrzeć się nie mogłam. Nawet szparagi, które za pierwszym razem do mnie nie mówiły, teraz przemówiły w zupełności. Lubię To!

W wersji oryginalnej były takie burżujskie dodatki jak szynka parmeńska czy parmezan, ja przerobiłam przepis na lodówkę studencką:
  • 6 dużych plastrów szynki - ulubionej ;)
  • 3 jajka
  • 100 - 150 ml mleka
  • garść startego sera żółtego
  • cebula
  • 9 zielonych szparagów
  • pieprz
Zaczynamy od cebuli - kroimy w kosteczkę i wrzucamy na patelnię z odrobiną oleju (w oryginale - oliwa z oliwek, u mnie Kujawski). Dalej szparagi - myjemy, odłamujemy końcówki, z 6 odcinamy główki (na wierzch), resztę kroimy w kostkę i dorzucamy do cebuli. Główki wrzucamy na chwilę do wrzątku - na 3 minutki - i szybko pod zimną wodę. To co jest na patelni powinno się zeszklić i trochę zmięknąć. 

Foremkę do muffinek smarujemy lekko olejem i wykładamy szynką - jej cel jest taki jak papilotek przy muffinach. Ma być szczelnie i dokładnie (co u mnie zupełnie nie wyszło, a i tak jest pysznie). Na szynkę kładziemy po łyżce szparagów z cebulką z patelni, całość przykrywamy odrobiną tartego sera.

Jajka roztrzepujemy z mlekiem, pieprzymy do smaku. Taką masą jajeczną zalewamy foremki, tak mniej więcej do 3/4 wysokości. Na wierzch kładziemy głowę szparaga.

Całość wrzucamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 20-25 minut.

Nie mam pomysłu z czym je podawać. I tak są wystarczająco dobre :)

5 komentarzy:

  1. łomatulu, chciałabym taką jedną minifrittatę.... :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wiesz, 20 minut i gotowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się studencka wersja, bo dla mnie dodatki w stylu szynka parmeńska są na razie poza zasięgiem :D
    Twoje fritatty to mnie bardzo przemawiają, to kolejna genialna propozycja, która pomoże zutylizować szparagi w ciekawy sposób ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Wersja studencka prezentuje się bardzo "burżujsko" ;) Cieszę się, że smakowały :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny pomysl:) smakowite:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...