sobota, 11 czerwca 2011

Pierogi ruskie


Moje ulubione. Prawdziwe, ruskie. Ze skwarkami i śmietaną. Takie same jak robi się u mnie na wsi - już prawie Ukrainie.

Przepis na 128 dzisiejszych pierogów ruskich (na tyle starczyło nadzienie, ciasta zostało jeszcze na pierogi z truskawkami)

Ciasto:
  • ok. 1,5 kg mąki
  • 0,7 litra wrzątku
  • 4 jajka
Mąkę sparzamy wrzątkiem. Mieszamy trochę łyżką, zostawiamy, żeby wystygła. Wbijamy jajka i zagniatamy ciasto. U nas powstała wielka kula - odcinamy po kawałku i wałkujemy. Z rozwałkowanego ciasta wycinamy kółeczka - ja to robię szklanką. Napychamy farszu do środka, zginamy pierożka na pół i sklejamy brzeg do brzegu. Niby proste, a jednak - potrzeba do tego trochę wprawy.

Farsz:
  • 4 kostki sera
  • 4 kg ziemniaków
  • sól, pieprz do smaku
Ziemniaki gotujemy, zostawiamy do ostygnięcia. Zimne przepuszczamy przez praskę do ziemniaków. Ser również. Mieszamy dokładnie, doprawiamy solą i pieprzem. Ponieważ ziemniaki muszą ostygnąć farsz trzeba przygotować duuużo wcześniej :)

Gotowe pierogi wrzucamy do gotującej się wody - czekamy aż wypłyną na wierzch i dajemy im jeszcze kilka sekund. Wyławiamy. Podajemy ze skwarkami z cebulką i śmietaną - wersja moja ulubiona bądź z roztopionym masełkiem i solą - wersja mojej babci. Obie pyszne :)

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...