środa, 22 czerwca 2011

Tarta z truskawkami, czereśniami i czerwoną porzeczką


Zamarzyła mi się taka tarta wczoraj, gdy wisiałam na drabinie i zrywałam czereśnie. Ale do głowy mi nie przyszło, że będzie aż tak dobra. Jest boska. Jak dla mnie - doskonała. Tak, tak... to ta wrodzona skromność ;)

Kruche ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki (+0,5 na podsypywanie)
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • pół szklanki cukru pudru
  • 200 g masła
  • 2 żółtka
Ciasto wyrabiamy jak na kruche - mąkę i cukier mieszamy, łączymy z masłem na pył, dodajmy żółtka, wyrabiamy gładką kulę i wrzucamy na godzinę do lodówki (instrukcja robienia ciasta kruchego - klik klik - tylko dodajemy do mąki cukier puder). Ciasto pieczemy ok. 25 minut w 180 stopniach.

Masa:
  • opakowanie waniliowego kremu do tortów
  • szklanka mleka
  • pół kostki masła
Jeśli chodzi o masę to mam trochę poglądy jak boska Nigella - po co się męczyć, skoro można zrobić to szybko ;) wiem, wiem, samodzielna jest lepsza, ale jakoś nie lubię tak się bawić - wsypuję proszek do mleka, dodaję utarte masło i jest ;) Tym razem dodałam pół szklanki mleka i pół szklanki śmietanki 30% - nie miałam w lodówce aż szklanki mleka, a nie chciało mi się iść do sklepu.

Wierzch:
  • czereśnie
  • truskawki
  • czerwone porzeczki
  • galaretka truskawkowa
Czereśnie odpestkować, truskawki podzielić na cząstki. Wszystkie owoce umyć. U mnie truskawki z mojej działki troszkę były jak liliputy, dlatego ograniczyłam się tylko do umycia. Galaretkę rozrabiamy w 300 ml wrzątku i zostawiamy do ostygnięcia

Na wystudzone kruche ciasto wykładamy masę waniliową. Układamy owoce - u mnie na brzegu czereśnie, na środku truskawki, w centrum porzeczki. Oczywiście pasują tu każde owoce - wszystko zależy od tego, co akurat mamy na stanie. Całość delikatnie polewamy tężejącą galaretką - nie topimy w niej owoców. Galaretka ma być klejem, który poskleja owocki i zapobiegnie spadaniu.

Jak dla mnie, smak raju...

1 komentarz:

  1. uwielbiam wszelkiego rodzaju tarty (jedna dziś u mnie), Twoja pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...