piątek, 27 maja 2011

Cupcakes z truskaweczkami

Truskaweczki mogę jeść codziennie. Po prostu codziennie - w każdej postaci i w każdej formie. Dlatego teraz truskawki będą u mnie królować :) Będzie dużo, będzie często. No ale... truskawki jak szybko pojawiają, tak szybko się kończą. Korzystam, póki się da :)

Ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • jajko
  • 1 szklanka mleka
  • 1/3 szklanki oleju
  • troszkę zapachu waniliowego
  • truskawki (tyle ile muffinek) +kilka na wierzch
 Suche składniki mieszam w jednej misce, mokre w drugiej. Wlewam mokre do suchych, mieszam łyżką do całkowitego połączenia się wszystkich składników. Na koniec dodaję kilka kropel aromatu waniliowego.

Do wysmarowanych papilotek włożyłam odrobinkę ciasta. Później zainstalowałam wielką truskawę i przykryłam ją ciastem. Muffinki włożyłam do piekarnika na 20 minut (180 stopni).

Krem:
  • mleko
  • masło
  • kisiel truskawkowy
  • gotowa masa tortowa waniliowa
Miękkie masło utrzeć w miseczce. W drugiej  300 ml mleka łączymy z proszkiem do masy tortowej i z dużą łyżką kisielu truskawkowego - dzięki temu będzie różowa :) i będzie miała truskawkowy posmak.

Krem nakładamy na ostudzone muffinki. Posypujemy pokrojonymi drobno truskaweczkami.

Jemy i jest nam cudownie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...