piątek, 20 maja 2011

Sałatka Gyros


 Słyszałam o niej wieki temu. Jakiś czas temu robiła ją moja współlokatorka i od tej pory za mną chodziła. W końcu się zbierałam przez cały tydzień. Pekinka czekała dzielnie przez 5 długich dni, aż się zabrałam za zrobienie sałatki. Fajna, akurat na takie upalne dni, kiedy nie chcę się nic jeść.
  • pierś z kurczaka (podwójna)
  • duża cebula
  • puszka kukurydzy
  • 5 ogórków occtowych
  • kapusta pekińska
  • keczup, majonez
  • przyprawa Gyros (Kamis/Prymat)
Pierś pokroić w małe kawałki. Usmażyć na suchej patelni z dużą ilością przyprawy. Chodzi o to, że ta przyprawa nadaje smaku sałatce - później jej już niczym nie doprawiałam. W międzyczasie pokroić w kostkę cebulę i ogórki. Poszatkować kapustę pekińską. Ja swoją dodatkowo wymieszałam z przyprawą do sałatek (grecka Knorra) - jakoś tak wolę. Kurczak musi być dobrze usmażony i według wszelkich instrukcji - smażony na całkiem dużym ogniu.

Sałatkę układamy warstwami (wersja wykwintna) - od dołu: kurczak, cebula, kukurydza, ogórek, keczup, majonez (rozmieszany z jogurtem), pekinka.
Możemy też ją po prostu wymieszać (do tego i tak wcześniej czy później dojdzie).

Jest pyszna :)

2 komentarze:

  1. Najlepsza sałatka na świecie!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, zgadam się. To jedna z najlepszych sałatek jakie jadłam. Po więcej przepisów zapraszam na Salatkagyros.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...