poniedziałek, 16 maja 2011

Dinożarły ;)

Ciasteczka miodowo - maślane. Kolorowe. Tak pięknie mówiące.
Przepis znalazłam jakiś czas temu na Book Me a Cookie i od tamtego czasu krzyczały do mnie "zrób mnie". Dziś wreszcie kupiłam M&Msy :D
Całość przygotowania nie zajmuje pół godziny. Może pierwsze podejście do najlepszych nie należy, ale człowiek uczy się na błędach.

Składniki na ciasteczka:
  • 100 g masła
  • 100 g cukru (proponuję znacznie mniej - dla mnie są za słodkie)
  • 2 łyżki miodu
  • 150 g mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • M&M'sy - ja zużyłam prawie dwie małe paczki
Lukier:
  • cukier puder
  • sok z cytryny
Masło utrzeć z cukrem na gładką masę (mikserem). Dodać płynny miód, mąkę i sodę, wszystko wymieszać i formować ciasteczka - małe kulki, które lekko rozpłaszczamy na blaszce. Rozkładać bardzo szeroko - rosną na boki. Ja zostawiłam ok. 3-4 cm przerwy i uzyskałam jedno wielkie ciasto, zamiast oddzielnych ciasteczek - stąd niektóre z nich mają kwadratowe kształty ;)
Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni ok. 10 minut - tylko do zezłocenia. Potem się niestety przypalają...
Lukier - kopiastą łyżkę cukru pudru rozmieszać z taką ilością cytryny aby był gęsty. Po przystudzeniu ciastek zrobić pięć kropek z lukru i przykleić cukierki. Po zastygnięciu lukru są gotowe do jedzenia.

Przechowujemy w metalowej puszce lub zjadamy od razu - cóż to jest 15 ciasteczek :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...