wtorek, 17 maja 2011

Knedle z kaszą manną


Lepienie kulek poprawia nastrój. Jakoś tak człowiek się uspokaja. No i efekt jest smaczny :)

Składniki:
  • 500 g sera białego
  • 7 łyżek kaszy manny
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżki cukru
     
 Ser rozgniotłam widelcem (nie przeczę, że lepszy byłby przez maszynkę, ale się lubi co się ma). Wymieszałam z resztą składników i wstawiłam do lodówki na pół godziny. W przepisie oryginalnym jest godzina, ale nie miałam aż tyle czasu.
Z masy uformowałam mniejsze i większe kulki (nie rosną zbytnio w trakcie gotowania, dlatego już wiem, że trzeba formować taki rozmiar, jaki się zamarzy).
Wrzucać do garnka z gotującą się wodą. Gotować 2-3 minuty od momentu wypłynięcia na wierzch.

Do polania użyłam masła roztopionego na patelni z cukrem i cynamonem.

Zdecydowanie do powtórzenia - następnym razem z truskawką w środku, albo na ostro... ze skwarkami i pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...