niedziela, 24 kwietnia 2011

Mazurek królewski

Dla bakaliożerców i bakaliolubnych :)

Na kruchy spód:
  • 2,5 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki margaryny
  • 3 żółtka i jedno całe jajko
  • szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
Zagnieść kruche ciasto. Nie chłodziłam go tym razem - jest trochę inne od poprzednich - trochę mniej kruche, bardziej miękkie. Ale do tego ciasta nie wyobrażam sobie bardziej kruchego spodu - nie udźwigałby wierzchu.

Na środek:

  • paczka rodzynek
  • paczka moreli
  • paczka daktyli
  • paczka fig
  • pół paczki orzechów laskowych
  • wiśnie kandyzowane
  • pomarańcze kandyzowane albo skórka pomarańczowa
Rodzynki, morele i figi namoczyć na chwilę we wrzątku. Wszystkie bakalie pokroić w drobne paseczki i wymieszać ze sobą. Ja wykładanie środka zaczęłam od pomarańczy, które mi zostały po ozdobieniu poprzedniego mazurka - pokroiłam je w kostkę, ale jako, że były wciąż z dodatkiem syropu to nie chciałam ich mieszać z moją mieszanką. Wyłożyć całą mieszankę na spód mazurka. Posypać migdałami i ładnie poukładać wiśnie :) Skład można dowolnie modyfikować - kto co lubi i ile czego lubi. Ważne, żeby było dużo i słodko.

Wierzch:
  • 7 żółtek ucierać z pół szklanki cukru do białości
  • 7 białek ubić na sztywną pianę
  • do białek wlać masę z żółtek i pół roztopionej margaryny
  • ubić krótko
    Wylać na pierwsze dwie warstwy i zapiec na złoty kolor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...