niedziela, 24 kwietnia 2011

Jajka panierowane w skorupkach


Zabawne. Inne. Dobre.

Samo wykonanie jest bardzo proste -ugotuj dowolną ilość jajek, przekrój na połówki, wydrąż środek, skrój bardzo drobniusieńko - praktycznie na pył. W równie drobną kostkę pokrój 2-3 plasterki szynki i szczypiorek. Całą mieszankę wymieszaj z solą, pieprzem i majonezem. Włóż spowrotem do skorupek. Obtocz (przyduś) w bułce tartej. Połóż na rozgrzanej patelni z niewielką ilością oleju. Smaż chwilę, aż bułka zbrązowieje, a jajka się nagrzeją.
Udekoruj rzeżuchą. Ja zrobiłam dodatkowo do nich sos z rzeżuchy - drobno pokrojona rzeżucha z majonezem, śmietaną, pieprzem i ziołami. Chyba w oryginale była bazylia, no ale :)

Uwaga techniczna. Krojenie jajek to sztuka. Zazwyczaj skorupki lubią się tłuc. Dlatego potrzebujemy - duży, ostry nóż (mój ulubiony "nóż szefa kuchni). Ugotowane jajko trzeba przeciąć jednym, zdecydowanym ruchem. Nie można go kroić, przecinać, nadkraiwać. Po prostu przeciąć :) Mi się udało już w drugim podejściu, ale skorupki zbierałam wcześniej, na wszelki wypadek :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...