wtorek, 26 lipca 2011

Tarta z jagodami na cieście francuskim

Wypiek niestety nie mój, ale warty uwagi :) Restauracja 1 w CERNie oferuje naprawdę wspaniałe cudeńka. Ja wczoraj raczyłam się takim, w międzyczasie kombinując w głowie przepis :) I raczej do trudnych nie należy, a efekt genialny.

  • opakowanie ciasta francuskiego
  • jagody
  • galaretka 
  • pistacje
Ciasto francuskie rozmrozić, wyłożyć nim formę do tarty formując brzegi. Na ciasto wysypać jagody. Myślę, że jagody mogły być wymieszane z cukrem - same byłyby kwaśne, a ciasto zdecydowanie było słodkie. Pieczemy pół godziny w 180 stopniach. W tym czasie robimy galaretkę - najlepiej czerwoną lub niebieską. Galaretkę rozpuszczamy w 300 ml wody ( jeśli na opakowaniu jest 500 ml) - chodzi o to, żeby było mniej wody. Dokładnie mieszamy i studzimy. Tężejącą galaretką polewamy wystudzone ciasto - nie było jej dużo, chodziło o sklejenie jagód, żeby nie spadały. Całość posypujemy pokrojonymi pistacjami (niesolonymi).

Ja ten przepis będę miała okazję przetestować pod koniec września i niestety na mrożonych jagodach. Ale mam nadzieję, że dopóki jest sezon na te cudowne, niebieskie kulki ktoś się skusi. Proponuję też spróbować na kruchym, tartowym spodzie jak tutaj :)

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...