środa, 27 lipca 2011

Podniecające ciasto czekoladowe... z mikrofalówki!


Ach! Czemu ja wcześniej na to nie wpadłam? Bo prawie miesiącu bez pieczenia uświadomiłam sobie, że przecież można wykorzystać mikrofalówkę ;) Ciasto jest cudowne, czekoladowe, wyrośnięte. Aż szokuje, że całkowity czas jego przygotowania zamyka się w 5 minutach...

  • 3 łyżki mąki
  • 4 łyżki słodkiego kakao
  • cukier waniliowy - mała saszetka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki mleka
  • 2 łyżki oleju
  • 1 jajko
  • wiórki kokosowe (opcjonalnie)
  • płynny karmel (opcjonalnie)

Do miseczki, którą możemy nagrzewać w mikrofalówce wsypujemy wszystkie suche składniki - mąkę, cukier, proszek do pieczenia. Mieszamy dokładnie. Potem wlewamy mleko, olej, jajko i znów mieszamy. Dodajemy dodatki - u mnie wiórki, karmel i czekolada. Wkładamy do mikrofalówki na ok. 3 minuty. Ja włączyłam maksymalną moc, ale nie mam pojęcia ile tam jest tych watów :) Otwieramy i patyczkiem sprawdzamy czy gotowe - jeśli nie dogrzewamy jeszcze. Trzeba uważać, żeby go nie spalić, dlatego lepiej sprawdzić za wcześnie niż za późno.

Ciasto rośnie jak szalone - ja przed pieczeniem miałam pół miseczki, po upieczeniu półtora :) I co najlepsze - nie opada!

Proponuję podawać jeszcze ciepłe z gałką lodów i bitą śmietaną... Mmmm.....

7 komentarzy:

  1. gdybym miała mikrofalówkę... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy sposób. Nigdy nie zastanawiałam się nad wykorzystaniem mikrofali do pieczenia ciasta :) Niestety moją mikrofalę wczoraj wyniosłam na złom, gdyż poszła w niej grzałka, więc nici z wypróbowania. Przynajmniej na razie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez bym sie podniecila takim ciastem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ha ha fajna nazwa:) ciekawe czemu takie podniecające;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ponieważ po miesiącu bez piekarnika i bez pieczenia powstało prawdziwe ciasto :D

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy bym nie pomyslala,że wymieszanie paru skladnikow i wsadzenie do mikrofali daje taki efekt;),a jesli dam jogurt nat,zamiast oleju to tez wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że tak ;) Choć możesz dodać dodatkowo jogurt obok oleju - na pewno nie zaszkodzi

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...