niedziela, 17 lipca 2011

Owocowa sałatka w melonie i musli

Jeśli macie trochę więcej czasu na przygotowanie śniadania to zdecydowanie jest to strzał w dziesiątkę. A jeśli go nie macie - można zrobić tę sałatkę wieczorem i rano szybko wymieszać z musli :)

  • melon (okrągły z zieloną skórką - nie znam się na ich nazwach)
  • 2 pomarańcze
  • 2 banany
  • jabłko
Melona przekroiłam na pół. Nie dajcie się zwieść jego smutnemu wyglądowi - w środku jest cudownie pomarańczowy, mięsisty, pyszny. Żółte melony nawet w połowie nie smakowały mi tak jak ten. Wydrążyłam nasionka i łyżką wyjęłam miąższ - chodziło mi o pozostawienie skórki, tak żeby zrobić naturalną miseczkę. Oczywiście można go normalnie obrać, a sałatkę podać w salaterce :) Miąższ  pokroiłam w kostkę (mniej lub bardziej przypominającą kostkę). Pomarańcze obrałam, rozdzieliłam na cząstki, cząstki podzieliłam na mniejsze kawałki. Z połówki 1 pomarańczy trzeba wycisnąć sok  - polejemy nim sałatkę. Banany kroimy na plasterki, jabłka obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Całość mieszamy z sokiem z pomarańczy.

Zabrakło mi cytryny - sok z niej dodałby kwaskowatości sałatce, ale to już drobny szczegół (ja lubię bardziej kwaśne niż słodkie, ale w żadnym wypadku sałatka nie była za słodka - w sam raz).

Przyznaję się - moja sałatka powstała wieczorem, jadłam ją rano. Ale dzięki temu odkryłam fajną rzecz - jeśli chcecie podać ją w melonie, przygotujcie go wieczorem i włóżcie na noc do zamrażalki - będzie wtedy sztywny i nie będzie puszczał resztek soku :)

Moją sałatkę wymieszałam z musli Lion :) pyszne czekoladowe i miodowe płatki świetnie z nią współgrały. Do tego kawa i śniadanie jak znalazł ;)

1 komentarz:

  1. śliczna! i ciekawy pomysł podania, ja często podaję sałatkę w ananasie:) zapraszam do odwiedzenia mojego bloga www.kuchenkowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...