poniedziałek, 25 lipca 2011

Piernik Olki i wyróżnienie


Moja siostra piecze ciasto. Tylko jedno. I o dziwo, zawsze wychodzi ;)

  • 4 szklanki mąki
  • 5 jajek
  • słoik dżemu
  • 2 szklanki cukru
  • 2 szklanki mleka
  • 1 szklanka oleju
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki sody
  • 2 czubate łyzki kakao
  • 1,5 łyżki przyprawy piernikowej

Białka + cukier ubijamy. Dodajemy żółtka, potem mąkę, mleko, mąkę, mleko na zmianę. Na koniec wlewamy olej, dodajemy kakao, cynamon, sodę i przyprawę do piernika cały czas miksując. Dodajemy dżem, miksujemy, wylewamy na blachę. Pieczemy 50 minut - 1 godzinę w 180 stopniach.



A dodatkowo się chwalę - Maugustynka - autorka bloga kuchenkowo.blogspot.com wyróżniła mój blog :) Cieszy mnie, że ktoś zagląda tu regularnie i chyba lubi moje przepisy.
Zasady:
1. Trzeba umieścić u siebie link do bloga osoby, która przesłała nominację.
2. Należy wkleić logo na swoim blogu.
3. Napisać 7 rzeczy o sobie.
4. A na końcu nominować 16 osób i poinformować je o tym, pisząc odpowiedni komentarz.

7 rzeczy o mnie:
1. Nie umiem mówić o sobie.
2. Zdecydowanie nie lubię się chwalić.
3. Hm... chyba nie lubię łańcuszków ;)
4. Lubię gotować, piec, miksować, mieszać i kocham kruche ciasto.
5. Właśnie powinnam słuchać wykładu o modelu standardowym i jetach, a robię wpis na blogu :)
6. Spędzam wakacje w CERN, w uroczej, deszczowej Szwajcarii, gdzie próbuję pokazać, że nie umiem programować (choć wszyscy twierdzą inaczej).
7. Po obronieniu doktoratu z fizyki (ach... przyszłość), mogłabym otworzyć restaurację albo kawiarnię - coś trzeba robić po studiach! ;)

A teraz... NOMINACJE!
Nie jestem terrorystką i myślę, że nie znajdę aż 16 blogów. Nominuję te, które odwiedzam regularnie:



5 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...