piątek, 15 lipca 2011

ratatouille czy paella?

Robiąc obiad myślałam o ratatouille. Takiej prawdziwej, dobrej, z osobno smażonymi warzywami. Tak też zrobiłam, ale z czym ją jeść? Z ryżem :) Po wymieszaniu chyba wyszła bardziej paella niż ratatouille, ale jakie to ma znaczenie...

  • 3 małe cukinie
  • 2 bakłażany
  • papryka czerwona
  • papryka zielona
  • 3 duże woreczki ryżu (w sumie 375 gram)
  • sos pomidorowy - ze słoiczka
Warzywa umyć, pokroić w kostkę, podsmażyć na patelni (można dodać trochę oleju) aż zmiękną. Ważne, aby smażyć je oddzielnie - to jest podobno tajemnica dobrej ratatouille. W międzyczasie ugotować ryż (można do wody dodać szczyptę curry lub/i kurkumy - zyska wtedy żółty kolor). Odcedzić, wrzucić do suchego garnka. Przełożyć warzywa z patelni do ryżu. Wymieszać. Ja na końcu dodałam słoiczek sosu pomidorowo-jakiegoś ;) W każdym sklepie znajdzie się taki gotowiec.

Podawać od razu :) Na zdjęciu z podsmażoną parówką, bo tylko tyle mięsa się znalazło. Myślę, że fajnie pasowałaby podsmażona pierś z kurczaka ;) W wersji wegetariańskiej jednak również smacznie smakuje.

5 komentarzy:

  1. Jak paella to koniecznie z szafranem ;)
    Wygląda bardzo smacznie, mimo, że ani bakłażana, ani papryki nie lubię :D:D

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie paella :) kocham taki ryż z warzywkami na leniwe dni ;D jak nie chce mi sie nic kombinować w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  3. nazwa nie ważne, ważne że pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. W Hiszpanii pokochałam paelle
    do twojej dodałabym tylko szafran
    pycha

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smakowicie wygląda, nazwa obojętna;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...