niedziela, 14 sierpnia 2011

Trochę inna carbonara


Jakiś czas temu widziałam przepis na carbonarę z pieczarkami. I aż zdziwiłam się, jak mogłam na to nie wpaść. A kupując makaron zobaczyłam na opakowaniu propozycję z cukinią. Nasunęło się prawie szekspirowskie pytanie - pieczarki czy cukinia. Lubię kompromisy w kuchni. To i to :)

  • 2 małe cukinie
  • 30 dag pieczarek
  • 500 g spaghetti
  • 8 plasterków pancetty lub boczku wędzonego
  • duża cebula
  • 3 jajka
  • 200 g śmietany
  • mleko
  • sól, pieprz, bazylia
Cukinie dokładnie umyłam i pokroiłam na cienkie plasterki. Posoliłam i zaczęłam je smażyć. W tym czasie pieczarki prawie same się obrały :) zostało mi  tylko pokroić i podsmażyć. Pancettę bardziej porwałam niż pokroiłam, a cebulkę posiekałam w kostkę. Podsmażyłam razem. 2 żółtka i jedno całe jajko wymieszałam dokładnie ze śmietaną, niewielką ilością mleka i dużą ilością bazylii suszonej (co ja bym dała za żywą) i pieprzu. Na patelnię, do cebuli i pancetty wrzuciłam usmażone wcześniej pieczarki. Zalałam jajkami, pomieszałam i dodałam cukinię. Pogotowałam chwilę.

Makaron natomiast ugotował się zupełnie bez mojej pomocy z odrobiną oleju. Do odcedzonego makaronu wlałam sos z patelni i dokładnie wymieszałam. Voilà!  Pyszny obiad gotowy :) Na talerzu posypałam odrobiną startego sera żółtego...

1 komentarz:

  1. Bardzo apetycznie się to prezentuje :) też poszłabym na taki kompromis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...