sobota, 28 stycznia 2012

Zupa krem z brokułów


Nie mam zupełnie na nic czasu. Na gotowanie, na blogowanie, na jedzenie. Jem rano szybko kanapkę albo dwa łyki kawy. A obiad? Obiad trzydniowy w locie - góra naleśników z serem albo parówki w trzech smakach. Na prawdziwe gotowanie nie ma czasu. Chociaż... Zupa to też dobre jedzenie. Szybkie, samo się robi i wystarcza na trzy dni. Krem z brokułów? Macie ochotę?

  • bulion - 1-1,5 l
  • warzywa - marchewka, pietruszka, seler
  • brokuł
  • dwa średnie ziemniaki
  • przyprawy do smaku
  • śmietana
  • mąka
Do gotującego się bulionu dodajemy garść startej marchewki, pietruszki i selera. Wrzucamy drobno pokrojone ziemniaki i gotujemy 10 minut. Potem dodajmy brokuła. Gotujemy aż warzywa będą miękkie. Wcześniej możemy wyjąć kilka różyczek brokuła do ozdobienia miseczki. Gotową zupę zaprawiamy mąką ze śmietaną. Zdejmujemy z ognia i rozpoczynamy najfajniejszą część - blenderowanie. Pierwszy raz bawiłam się blenderem i zabawa była przednia. O dziwo nie ucierpiała przy tym kuchnia (bałam się, że zupa będzie wszędzie łącznie z sufitem, obeszło się bez najmniejszych szkód). Gdy uzyskamy piękną, gładką konsystencję kremu nalewamy do miseczek. Dodajemy różyczki brokułów i obsypujemy płatkami migdałowymi.

Jeśli chodzi o kremy - jestem na tak. Jeszcze nie raz spróbuję coś wykombinować :)

A już wkrótce - obrona pracy inżynierskiej. Będzie mnie mało do 10 lutego. Choć kilka przepisów mam już gotowych, dlatego postaram się coś dodać jeszcze.

5 komentarzy:

  1. Brokuły z płatkami migdałowymi-to jest to! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z migdałami? Czemu by nie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. spróbuj koniecznie z płatkami migdałowymi (albo np. pestkami dyni) podsmażonymi na maśle! pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zrobiłam. Boże, jakie to dobre! Dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Można zamiast śmietany z mąką, dodać sera, to juz wg gustu, pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...