sobota, 21 stycznia 2012

Pyszny żurek


Szaro, buro i smutno. Kiedy będzie ta wiosna? Kiedy na ulicach będzie zielono? Czysto? Tylko chlapa i jakaś słaba imitacja śniegu leży na chodnikach. Gdyby chociaż było biało...

Pisanie pracy idzie okropnie. Kto w ogóle wymyślił studia inżynierskie? Kto chciałby w ogóle zajmować się wizualizacjami? I kogo interesują pęki hadronowe???

Dziś marzy mi się znowu żurek. Pachnący, z kiełbachą i jajkiem. Ostatnio zmotywował mnie kolega i wizualizowałam żurek całe zajęcia. Wróciłam i zrobiłam. Może daleko mu do wersji "po bożemu", z zakwasu, ale dla mnie jest najlepszy :)

  • bulion
  • opakowanie barszczu białego w proszku - u mnie Knorr z serii domowej
  • pętko kiełbasy
  • jajka
  • przyprawa do żurku Kotany
  • śmietana
  • łyżka mąki
  • czosnek
  • marchewka, pietruszka
Gotujemy bulion, dodajemy startą marchewkę i pietruszkę. Kiełbasę kroimy w kostkę i trochę podsmażamy. Dodajemy  do bulionu i gotujemy razem ok. 10 minut. W międzyczasie możemy ugotować jajka na twardo. Makę łączymy z zupą w proszku, dodajemy śmietanę 22%, troszkę wody i wywaru. Całość dobrze mieszamy, aby nie było grudek (trzepaczka jest doskonałym urządzeniem). Zaprawę wlewamy do garnka z zupą i mieszamy. Dodajemy 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę oraz przyprawę do żurku. Polecam Wam ją bardzo - ma dużo ziół, a nie sól i nie wiadomo co. Gotujemy kilka minut. Gotowe.

 Można dodać odrobinę chrzanu, dla wyrazistości, ja jednak robię to już we własnej miseczce - każdy je tak jak lubi. Do tego jajko.
Mówiłam już, że uwielbiam żurek?

Na koniec kolejna filozoficzna zagadka - czym różni się żurek od barszczu białego? U mnie tym, że żurek jest od czasu do czasu, a barszcz biały na Wielkanoc ;)

5 komentarzy:

  1. ja zwykle łączę proszek i taki gotowy sklepowy zakwas z butelki (albo sam zakwas). Na swój własny prywatny, jeszcze się nie porwałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszny, domowy żurek, czego chcieć więcej jako rozgrzewacz w mroźny dzień?:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, zainteresował mnie Pani blog oraz przepisy na nim. proszę o kontakt na maila ola@szalonegotowanie.pl

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...