niedziela, 8 stycznia 2012

Galette des Rois - Ciasto Królów

Pokochałam je od pierwszego wejrzenia. Wiedziałam, że muszę, po prostu muszę je zrobić. Tradycyjne ciasto francuskie na święto 3 Króli. U mnie też byłoby podane w to święto, gdyby nie prozaiczny brak składników. Trudno, było dzień później, bez korony, bez wzorka. Robi się je błyskawicznie, jest pyszne, francuskie. Jak kwadratowe croissanty z marketu w Saint Genis. Myślę, że gdybym bardziej przyłożyła się do zrobienia nadzienia, to byłoby nawet lepsze.

Cóż, wiedziałam, że to kiedyś nastąpi ale czemu dziś??? Mój zdobyczny mikser poległ. Zrobienie masy z masła go zabiło :( Choć jeszcze nie wizualizuję następnego przepisu to już cierpię. Bardzo!

  • 2 arkusze ciasta francuskiego 
  • 125 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • kropla aromatu migdałowego/rumu
  • 1 jajko
  • 125 g mielonych migdałów
Chyba :) Mielenie migdałów w moim przypadku było ciut inne... Płatki migdałowe drobno posiekałam. Źle? Źle dla tych, którzy potrzebują gładkiej masy. W mojej kawałeczki są wyczuwalne i chrupią między zębami. W sumie to taki był plan, następnym razem przetestuję ze zmielonymi.

Masło ucieramy do puszystości starając się nie uśmiercić przy tym miksera... Dodajemy pozostałe składniki. Miksujemy.

Pierwszym arkuszem ciasta francuskiego wykładamy okrągły spód. Można wyciąć kółko, można dopasować kształt ;) Na środek wykładamy masę zostawiając pewien margines na sklejanie. Drugim arkuszem przykrywamy. Brzegi artystycznie sklejamy. Smarujemy roztrzepanym jajkiem, posypujemy migdałami. Pieczemy ok. 30 minut w 200 stopniach.

Moje wyszło pyszne, choć tak brzydkie, że pokażę Wam zdjęcia całości. Artystyczne łączenia urosły do góry aż za bardzo, po czym w jeszcze bardziej artystyczny sposób opadły :) Ale smak... Spróbujcie. To tylko 10 minut przygotowań.

3 komentarze:

  1. U mnie też mikser padł, chyba ze starości i cierpię straszliwie. Ciacho i tak świetne.

    OdpowiedzUsuń
  2. takie pyszności i jak tu schudnąć po świętach...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny bardzo Wam współczuję :( Bez miksera, to dla mnie, jak bez ręki.
    Głowa do góry! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...