piątek, 21 października 2011

Zagadkowa tarta z jabłkami

Mam zagadkę. Robiłam tartę z jabłkami, dodałam do niej gruszki i w momencie włożenia jej do piekarnika zaczęłam się zastanawiać. Czym się różni tarta od szarlotki??? Ja rozumiem, tarta jest okrągła, szarlotka prostokątna (tłumaczenie mojej Mamy), ale przecież wszystko zależy od tego jakie mamy blaszki...

Moje ciasto na tarte różni się od ciasta Mamy na szarlotkę. Ale to kruche i to kruche. Jabłka inaczej pokrojone, ale to też kwestia jak kto umie... Więc czym? Pomysły?

A na osłodę i pomoc w myśleniu wysyłam Wam tartę z jabłkami i gruszkami (bo okrągła - to tarta):

ciasto - klasyczne


  • 2 szklanki mąki (+0,5 na podsypywanie)
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • pół opakowania cukru waniliowego
  • 2 łyżeczki gorzkiego kakao
  • pół szklanki cukru pudru
  • 200 g masła
  • 2 żółtka

 2 jabłka
1 duża gruszka

Ciasto zrobiłam z lekko powiększonej porcji - koniecznie chciałam spróbować zrobić plecionkę. Jabłka i gruszkę obrałam i pokroiłam na cienkie plasterki. Na podpieczonym spodzie ułożyłam warstwę jabłek, potem gruszek, potem znów jabłek. Posypałam lekko cukrem i zaczęłam układać plecionkę. Zabawa jest świetna, zwłaszcza, że pracujemy z kruchym ciastem ;) Czyli "podnieś mnie a i tak się rozerwę". Mimo wszystko plecionkę robi się bardzo łatwo - polecam filmiki na youtube, a efekt wynagrodzi pracę :) Całość piekła się 40 minut w 180 stopniach.

6 komentarzy:

  1. Ja wiem jedno: i tarty i szarlotki uwielbiam tak samo! A jak ciacho ma do tego jeszcze gruszkę to już mi więcej do szczęścia nic nie ptrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. co tam nazwa.. ważne, że pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezależnie od nazwy takiego "czegoś" zjem dużo ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. proponuję nazwę „ciasto umowne”, bo można się umówić, że jest to szarotka, w dodatku można umówić się na kawę i je przy okazji ZJEŚĆ, mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Każda moja szarlotka jest okrągła :o W takim razie to, co zawsze robiłam...jest tartą?
    Ale, niezależnie od nazwy, ciasta z jabłkami rządzą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak,dotąd robiłam okrągłą szarlotkę i chyba taka mi najbardziej pasuje,a na nazwę rzadko kiedy patrzę;)pyszna!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...