środa, 26 października 2011

Prawdziwe bolognese. Pomidory i mięso.

Chyba nie ma prostszej potrawy. Wszystkie składniki to mięso, pomidory i makaron. Do tego ewentualnie jakieś przyprawy, jakieś zioła, trochę oleju do smażenia mięsa i woda do ugotowania makaronu. Żadnych zagęszczaczy, żadnych gotowców. Takie najbardziej klasyczne bolognese. Takie chciała Mama i takie dostała :) Cały czas narzekając, że dodałaby trochę śmietany (tak dla przyzwoitości), zjadała drugą dokładkę. W sumie wielki gar poszedł dziwnie szybko.

Proporcje są jakie są. Cóż... Moja rodzina miewa apetyt :)
  • 1kg mięsa mielonego -  u mnie szynka
  • 4 kg pomidorów
Mięso podsmażamy na patelni. Pomidory nacinamy na krzyż i wrzucamy na kilka sekund do wrzątku. Obdzieramy ze skóry i kroimy w kostkę. Smażymy... I teraz jak kto woli, można w garnku, można na patelni. Ja pierwsze 2 kg gotowałam, potem dodałam mięso, potem stwierdziłam, że pomidorów jest za mało, więc pobiegłam do sklepu po kolejne 2 kg, które wylądowały na patelni. Pomidory smażymy/gotujemy długo. Aż wyparuje nadmiar wody i dostatecznie zgęstnieją. Wszystko dzieje się na niezbyt dużym ogniu, dlatego całość rozciąga się trochę w czasie. Pod koniec gotowania dorzucamy mięsko i kilka przeciśniętych ząbków czosnku. Dodajemy zioła i gotowe :) Gotujemy makaron i spokojnie... wystarczy dla wszystkich :)

Dodaję do Akcji Viva Italia! w kategorii primi piatti - makarony.

6 komentarzy:

  1. Bo dobre ragu alla bolognese powinno sie dlugo gotowac - takie smakuje najlepiej!

    OdpowiedzUsuń
  2. koniecznie muszę wypróbować ze świeżymi pomidorami, bo zawsze na szybko dorzucam te z puszki:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja do ragu dodaję jeszcze marchewkę, pół butelki wina i pół szklanki mleka i gotuję min.2, a najlepiej 3-3,5 godziny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba zapomniałaś o parmezanie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dodaję często pomidory z puszki, a przynajmniej jesienią/zimą, bo teraz znaleźć dobre, czerwone, słodkie, soczyste pomidory graniczy z cudem :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...