wtorek, 28 sierpnia 2012

Dwukolorowe muffiny bananowe


Od razu się przyznaję - wypiek nie jest mój. Dziś takimi można było się częstować w ramach deseru w CERNie. W smaku wilgotne i pyszne - dodatek bananów był świetnym pomysłem.

Przepis trochę internetowy, trochę mój:
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki masła, roztopionego lub 1/3 szklanki oleju
  • pół szklanki cukru
  • 1 jajko
  •  pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki mleka
  • 3 dojrzałe banany, rozgniecione widelcem

Suche składniki wymieszaj ze sobą, w oddzielnej misce wymieszaj mokre. Wlej mokre do suchych, dokładnie wymieszaj. I gotowe :) Opcjonalnie można dodać groszki czekoladowe lub kawałki pokrojonej czekolady. Aby zrobić muffinki dwukolorowe podziel ciasto na dwie części w proporcji 2:1. Do mniejszej dosyp łyżkę kakao i wymieszaj. Nakładaj do papilotek ciasto jasne, na wierzch łyżeczkę ciasta ciemnego. Piecz ok. 20 minut w 180 stopniach.


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Śliczne są. Dwukolorowe muffiny to jedne z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają. :) Banan i kakao w jednej muffince to coś, dzięki czemu chyba nie może być smaczniejsza. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog ;)
    Fajne przepisy...Ja podglądam z wielkim zaciekawieniem i mam nadzieje że tobie rónież spodoba się mój i też zaczniesz go obserwować ;) ZAPRASZAM
    http://mniamimniami.blogspot.com/#!/2012/08/prosty-jabecznik.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...