niedziela, 10 czerwca 2012

Pierś faszerowana suszonymi pomidorami i serem


Sesja to idealny okres, żeby przypomnieć sobie jak blogowanie może być fajne. Biegam z aparatem, gotuję, zmieniam. Jak podoba się Wam nowy wygląd bloga? To jeden z wielu efektów nauki fizyki kwantowej (szkoda tylko, że zaliczenia tego przedmiotu nie widzę w tak jasnych barwach...).

Wczoraj kupiłam pierś. W sumie niechętnie, znowu kurczak. Potem widziałam boski przepis na polędwicę w marynacie z herbaty. Koniecznie muszę przetestować jak wrócę do domu po wszystkich egzaminach. A kurczak?
Tak dobrego dawno nie jadłam. Genialnie prosta metoda. Rozetnij, nafaszeruj, owiń, usmaż/upiecz, zjedz. Prawda, że proste?

Na jedną porcję potrzebujemy:
  • pierś kurczaka
  • 4 suszone pomidory
  • plasterek żółtego sera/mozzarelli/sera pleśniowego
  • łyżka masła
  • 3 plasterki boczku
  • przyprawy
Pierś myjemy i nacinamy w połowie, aby utworzyć kieszonkę. Pomidory kroimy na paseczki. Środek piersi nacieramy przyprawami - u mnie mieszanka włoska, smarujemy masłem, układamy pomidory i ser. Zamykamy. Całego fileta ciasno otaczamy plasterkami boczku i związujemy, żeby nie rozpadł się przy smażeniu. W wersji szybkiej - patelnia/patelnia grillowa, w wersji "mam trochę czasu i działający piekarnik" polecam pieczenie. Będzie delikatniej i zdrowiej.

U mnie z sałatą i pomidorami. Czy muszę Was jeszcze zachęcać do spróbowania? Następnym razem wypróbuję farsz ze szpinaku, czosnku i fety... Już mi się podoba :)

5 komentarzy:

  1. Faszerowane piersi to świetny patent. U mnie dzisiaj podobnie: pieczone piersi kurczaka nadziewane farszem z podduszonego szpinaku, suszonych pomidorów i młodego czosnku w marynacie ziołowej. Wypróbowałam również farsz z suszonych pomidorów i mozzarelli oraz fety i szpinaku (koniecznie świeżego, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobisz mi takie??? I Carbonare na wynos!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobię ze szpinakiem i czosnkiem i niebieskim serem :) A prawie carbonarę mam dzisiaj :P Wpadasz?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...